Blogger Layouts

COLOUR OF LIFE

JIWA RAGAKU....

Daisypath Anniversary tickers

BUCUK MAMA!!!!!

Lilypie Second Birthday tickers

Followers

Monday, January 31, 2011

anakku......


~~~~Friday~~~~~~

weekend yang agak memenatkan...11 pagi jumaat aku dapat panggilan daripada pengasuh anakku yang ku panggil makpah....dia inform kat aku yg batrisya demam...aku dh agak cuak...tapi msh blh maintain lagi huhuhuu.....

balik ja tghari tu terus p tgk anak....cian...dok dlm stroller dgn muka sdh jer....apa lagi amik bawa balik la....ingat ptg tu nk hantaq balik la coz kena keja. Dia wat prangai plak xnak tido kat atas tilam...nak tido atas riba mama dia ni...bila letak ja nangis.... hhmmmm...xpala dh mmg mama yg penyayang anak punya pasai xpala walau pun kaki ni kebas x sangga hohoho....

Jam dh menunjukkan hampir 2.30 pm....anak msh atas riba nk letak takut dia jaga nangis plak haru... mkn pun blm lagi nih.....solat pun blm....tapi dh nak kena p opis....camno ni????

Mak dah dok tunggu nuu....dia nak p keja skali....last2 srh abah la yg hantaq...aku apa lagi....tuang kejala hohoho....bkn sengaja no.....EMERGENCY.... blh dimaafkan...cewaaaahhhh!!!

Mlm tu ingatkan dh ok....sbb cam x panas sgt...aku pun terlelap time dok tgk tv sambil2 tu dok tunggu husband balik dari men futsal...aku terjaga dlm pkl 1.30 a.m so bawa msk anak dlm bilik.....dok sat tu husband balik....aku x tdo lagi walaupun mata ni dh berat x sangga dh...dlm pkl 2 pagi aku gn husband check balik suhu batrisya...aarrrgggghhh 39C camna nak buat ni...


Apa lagi aku pun p kjtkan adk yg keja misi tu kebetulan plak tgh bercuti...dia kata tinggi ni pastu p kjt mak plak....so keputusannya....bawa p HOSPITAL................

Pukul 3 pagi....isk mcm lagu p. ramlee plak...tp tu la hakikatnya....kami bawa dia p emergency...sampai sana daftar cam biasala...pastu dipanggil msk ke blk no 3...huhuhu..apa lagi anakku di bogelkan...misi jirus air nak bagi suhu turun...dan tkt jadi tarik...teriak x sangga la bdk tu pagi2 buta kena ayaq...cian sungguh....tapi nak wat camna.....sampai biru kaki dek kena ayaq dgn aircond yg kuat....pkl 4 a.m lbh baru sampai rmh..huhuhu...pkl 5 lbh baru leh tdo...


~~~~SATURDAY~~~~

Pagi tu rasa cam kebah skt dah...setelah teruk di paksa mkn ubat...mmg pyh bdk ni nk mkn ubat jenuh paksala....suhu dia sat naik sat turun mmg x leh nk jangka...siang tu cam dh ok la...leh main, gelak walaupun x aktif sgt...tapi bila maghrib ja suhu dia dh nek balik...ni yg wat risau plak ni...mmg x leh tdola dok risau....dlm pkl 12 lbh klau x slh la suhu dia nek 38 apa lagi aku dgn suami bawa p bilik air jirus mandi.....haaaahhh...dh xdak kesian dh coz xnk jadi lbh teruk biarla dia teriak pun...hohoho...


~~~~~SUNDAY~~~~

Hmmmmm cam biasala....pagi dia ok...tapi nampak cam cergas sikit dari kemarin tu...tapi still merap nak dukungla...mcm2 la peel dia tu...nk manja...ptg tu aku, husband dgn adk bawa dia naik keta ronda2 kat tepi laut kot2 mau sembuh sbb dia suka naik keta hahahhaha!!!!! tapi x turun la sbb angin kuat just dok dlm keta jer....mlm tu bdn dia cam dh pns balik aku dh risau balik ni....dlm 7 p.m lebih bagi mkn ubt secara paksa....dia tdo mybe lalok ubat kot...huhu...aku slalu check bdn dia hmmm nampak gaya cam ada good news.....cam stabil ja bdn dia...lega btl..hrp2 x naik baikla suhunya...dlm pkl 4 a.m aku jaga ntuk bancuh susu..check skali lagi bdnnya hmmmm alhamdulillah...syukur dh sejuk...


~~~~~MONDAY~~~~~

ALHAMDULILLAH......tgk dia dh ceria dh aktif balik hohoho... mama so happy...hrp2 balik keja nanti dia still sht dan x demam balik.... x pernah dia dmm teruk camni..mmg mencabar btl la jadi ibu bapa ni dh tu plak anak first plak.....no xperience........




0 comments:

Post a Comment

JOM KOMEN APA YANG BOLEH!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...