Blogger Layouts

COLOUR OF LIFE

JIWA RAGAKU....

Daisypath Anniversary tickers

BUCUK MAMA!!!!!

Lilypie Second Birthday tickers

Followers

Wednesday, March 9, 2011

KONVO ADIK + CUTI2 MALAYSIA....

Dah lama rasanya x update ntry ni....maklumla....akhir2 ni agak busy sikit...harini aku amik masa sikit ntuk ceria2 kan blog ku yg x seberapa ni...last week aku cuti coz saja nak mengekor family p konvo adik kat PICC tu....dia amik nursing...kira misi la....dh lama hbs tapi baru nk konvo coz depa wat byk2 batch...ni ada sedikit sebanyak aku nk share ngan hampa semua...klau brg tu sorry la no....layan jer la....



2 MARCH 2011

Kami bertolak pada jam 4 pagi...plan awai tu nk bertolak 11 atau 12 malam....tapi plan bertukar ikut driver la hehehehe...kami byk berhenti kat r&r..maklumla...ada baby...hehehehe....sepanjang perjalanan tu xdak yg interesting sgt cuma terserempak byk accident la...rasanya normal la kat highway kan mesti ada punya...mintak simpang la jadi kat kami...aku sentiasa berdoa moga dipermudahkan segala urusan...yela perjalan yang jauh anything can happen btl x??? ingatkan panas sampai ke petang...rupanya hujan di tengahari...hhuhuhuuhu...mmg hjn pun...klau hampa semua nk tau terjadila sesuatu yg x diduga....tragedi yg x dpt nk dilupakan huhuhuuu...nak tau apa dia??????

TAYAR KETA PANCIT DAAAA....

Kira time tu mmg gelabah giler aaaarrrr....msg2 x pernah alami..aku apa tah lagi...abah aku dh la x sht mmg jam terus dia punya pening..kami suruh relax jer biar kami yg handle cewwaaaahhhh...husband aku apa lagi berusaha bersungguh-sungguh...dia pun kalut la cari buku kereta tu ntuk wat reference..abah aku beli keta tu mmg dia x pernah selongkar kat mana letak tayar, alat2 pomen keta dan jack....meraba la msg2 dok cari...time tu plak cuaca mendung dgn ada titisan halus yang turun dari langit... nasib baikla hjn tu x menjadi..kira berhenti alhamdulillah...angin plak sepoi2 bahasa kira mmg Allah mempermudahkan kami la...kebetulan plak lagi dibawah pokok yg rendang...time tu pkl 1 p.m...huhuuu... husband aku apa lagi bertungkus lumus pasangkan tayar spare...mau ka x kalut ptg tu ada rehearsel satu yg wat kami sekeluarga kecut perut tu dh la btl tepi hghway area s.alam tu kenderaan punyala laju2...tambah plak dgn treler grrrr.....seram btl rasa cam nk melayang ja dok tepi jln tu....
glitter-graphics.com anak aku plak time tu nsb bek la x wat hal...x meragam..mmg bdk baik la dia...kira dia dok tunggu sampai terlena....cian....akhirnya kami selamat sampai di picc lbh kurang 2.30 p.m....alhamdulillah....syukur....kami dok lepak kat picc tu sampai ke petang x gak la..dh pkl hampir pkl 6 msh s hbs lagi kami amik keputusan check in dulu la....coz kunci pun x amik lagi...adk ditinggalkan nanti dh hbs baru kami amik plak....dlm 7 lbh tu dia call srh amik...aku apa lagi sbgai penunjuk jln yg x brapa nk ingat ni menjalankan tugas la....hebat tak hebat kira dkt sejam gak la melilau dlm putrajaya tu..hehehhe..dh lama x mai pastu mlm plak...apa lagi...mau tau la

3 MARCH 2011

Kami pakat bangun awai nak p picc...bkn apa dh lama x mai sini jln pun dok blur2 lagi kira sesat tu x sesat la...tapi amik masa yg lama..hehhehe...kali ni aku rasa cam cepat sikit dari semalam ntuk sampai sana..hasil perahan otak aku dgn husband...aku sah2 la xleh msk dlm dewan kira dok merayau kat luar je la...kira nsb la si batrisya tu x meragam sgt kira ok la...sejuk perut aku mengandungkan dia....dlm pkl 1...konvo dh settle...kira siap bergambar setakat yg terdaya hehehhee...dh hbs tu kami terus balik la..bdn msg2 dh sayur layu dah...apa lagi dh sampai bilik msg2 berdengkur la... mlm tu ingatkan dh x nak kluar...tapi gagahkan diri p alamanda sat..x sempat shopping pun dh lewat..sempat makan jer tu pun mcm penyamun..kalut coz kedai dh nk tutup...

4 MARCH 2011

Awal pagi tu aku singgah kat opis lama sat kat parcel d nak jumpa membe2 lama kot2 msh ada yg kenai...sambil2 tu nk tunjukla anak dara aku tu..hehhehe...kira meriah gak la coz msh ramai yg kenai...kira terharu gak la...aku nak dok lama tapi x sempat coz family aku dh bsng sbb nk kena gerak ke Melaka plak niiihhh....kami terus gerak dari situ ke Melaka ntuk amik adk bongsu aku....kami sampai sana dlm pkl 2 p.m kira elok2 la org hbs solat jumaat...dh jumpa adk kami terus p cari hotel ntuk check in dh settle kami singgah tesco ntuk mkn coz perut sdh lapar...malam tu ingatkan nak kluar jln2...tapi hehehehe terbantut sbb anak aku tdo awl maybe lth sgt x pernah jln jauh camni heheheh....

5 MARCH 2011

Masa untuk ronda2 bandar Melaka sblm p ronda perut nk kena isi dulu klau x mana ada tenaga nk jln btl tak ????? kami singgah mkn roti canai yg dimasak menggunakan arang... rasanya not bad gak la...dh tu kami pusing2 melaka kira melilua gak la dgn x tau jln...kira main terjah jer...antara tempat-tempat menarik yg sempat kami singgah adalah menara taming sari, masjid selat, river cruise, pantai apa ntah lupa la plak...ada lagi ni aku lupala hehehe...tapi tu la x sempat p byk tempat..yela dlm masa sehari mana sempat beb....dgn buang masa x tau jalan...kota a famosa pun x sempat huhuhhuhuu.....

6 MARCH 2011

Hmmmm.....hari untuk bertolak balik...yg akan memakan masa yg agak lama...maklumla dari melaka hingga ke perlis...abah aku membuat keputusan untuk balik ke perlis melalui port dickson...kami singgah sat kat p.d ntuk rehatkan bdn...sat x sat sangat la kira cam lama gak la...lps tu kami terus balik ke perlis sbb mengejar masa coz msh jauh....dh tu plak esoknya keja....huhuuhuhu...on d way balik kami singgah kat restoran jejantas sbb mak nak blanja mkn sate dh kenyang kami bertolak semula tapi berhenti semula kat R&R seterusnya ntuk solat dan mandikan anak...kamiteruskan semula perjalanan...sepanjang highway ada gak la hjn di satu dua tempat...akhirnya kami selamat sampai ke perlis dalam pkl 1 a.m....


KOLEKSI GAMBAR-GAMBAR

Silalah merehatkan mata tgk gambaq2 yg ada ni walaupun x secantik mana tapi kira blh la...hehhehe...takat ni yg larat upload pun hehhehehhe....


mcm model.....


tedia....nampak gigi siong...

anak abah


pose jgn x pose..
adk bongsu jer xdak....

view dari menara taming sari

pantai apa ntah....
picc



muka boring...
at r&r sungai perak
convo girl...

with my mum..

lovely couple..
ank mama dh ngantuk.....
cian ank mama...abh punya keja


at port dickson

0 comments:

Post a Comment

JOM KOMEN APA YANG BOLEH!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...